NSU serii OSL to jak można powiedzieć „metryczne angliki”. Cała architektura pojazdu jest wyraźnym odbiciem angielskiej szkoły konstruowania motocykli, zwłaszcza Nortona. Wystarczy spojrzeć na pedał hamulca po lewej, a dźwignię biegów po prawej stronie. Tak na kontynencie w latach 30-tych już raczej nikt nie robił… Podobieństwo do „anglika” nie dziwi, gdyż konstruktorem rodziny „OSL” motocykli NSU był anglik, Walter Moore. Konstruktor jednych z pierwszych motocykli z wałkiem rozrządu w głowicy (Norton CS1 w roku 1927) rozpoczął prace z NSU w roku 1929. Silniki NSU, które wyszły z pod jego ręki mają wygląd zbliżony do „OHC”, chociaż w większości, poza wyczynowym modelem 500 SS, mają rozrząd popychaczowy. Rodzina to pojemności od 200ccm do 600ccm. Egzemplarz na zdjeciach ma opisaną historię w Polsce od końca lat 70-tych, wcześniej podobno był używany do wyścigów na żużlu. Odbudowany w standardach lat osiemdziesiątych do postaci nie do końca oryginalnej (zespół napędowy z końca lat trzydziestych, oblachowanie w większości od pierwszych modeli z początku tej dekady) spędził prawie 20 lat w rękach innego właściciela, zanim został z powrotem odkupiony w 2009. Znów wymaga sporo pracy, ale warto…