Dętka, zwłaszcza gruba usztywnia oponę psując przyleganie do przeszkód terenu, jest ciężka, zwiększa masę nie resorowaną koła, jej moment bezwładności utrudnia przyspieszanie i hamowanie, a często ulega przebiciu i koniec jazdy w ogóle! Alternatywa to "musy" - pianki z gumy o celach wypełnionych azotem. "Kapcia" na pewno nie złapiemy, ale jeszcze cięższe niż dętka i nie da się zmniejszyć ciśnienia dla poprawy trakcji w bardzo śliskim, trudnym terenie. TUBLISS powoduje, że dowolna opona pracuje jako bezdętkowa, lekka, układająca się optymalnie do terenu ( w trialu od lat panują opony bezdętkowe! ), pracująca na dowolnie małym ciśnieniu, bez problemu obracania się opony na obręczy. Jeśli zdarzy się dziura łatamy sznurkiem jak każdą oponę bezdętkową.
Dostępne rozmiary do większości motocykli terenowych.