- Oprócz wielu zalet zawieszenie bez układu dźwigni, jak PDS w
modelach enduro KTM posiada też wadę - mała progresywność siły spreżyny.
Rozwiązaniem tego problemu są spreżyny o progresywnej, zmiennej w trakcie
ściskania sztywności. Uzyskuje się to najcześciej przez "ciaśniej" nawinięte
zwoje w części spreżyny. Jest wtedy miękka na początku skoku i twarda w miarę
sciskania. Czyli zawieszenie jest czułe na małe nierówności terenu i
jednocześnie nie dobije po zeskoku na płaskie czy na załamaniu na początku
szybkiego podjazdu.
Załączony wykres pochodzi ze strony RaceTech. Sztywność spreżyny dobieramy tak, aby uzyskać właściwe dla modelu motocykla ugięcia zawieszenia pod ciężarem samego pojazdu i pod obciążeniem kierowcą.
Jeśli już dojrzałeś do wymiany sprężyny pod swój ciężar zainwestuj nieco więcej w progresywną, na pewno zobaczysz różnicę! Zmiany setingu to dopiero kolejny krok.
Ta sprężyna dla większości modeli KTM przeznaczona jest dla kierowcy o ciężarze powyżej 100kG, zależy od modelu motocykla, dokładnie należy sprawdzić dla wybranego modelu.
Niektóre oferowane sprężyny mogą nosić ślady montażu w motocyklu dla testowania ugieć ( sagu ).
2020-03-11
Specyficzne kody
Nowy produkt