- Oprócz wielu zalet zawieszenie bez układu
dźwigni, jak PDS w modelach enduro KTM posiada też wadę - mała progresywność
siły spreżyny. Rozwiązaniem tego problemu są spreżyny o progresywnej, zmiennej
w trakcie ściskania sztywności. Uzyskuje się to najcześciej przez "ciaśniej"
nawinięte zwoje w części spreżyny. Jest wtedy miękka na początku skoku i
twarda w miarę sciskania. Czyli zawieszenie jest czułe na małe
nierówności terenu i jednocześnie nie dobije po zeskoku na płaskie czy na
załamaniu na początku szybkiego podjazdu.
Spreżyna RaceTech ma wyjątkową konstrukcję, jako jedyna ma trzy skoki nawinięcia, co daje charakterystykę najbardziej zbliżoną do układu dźwigni. Załączony wykres pochodzi ze strony RaceTech.
Sztywność spreżyny dobieramy tak, aby uzyskać właściwe dla modelu motocykla ugięcia zawieszenia pod ciężarem samego pojazdu i pod obciążeniem kierowcą.
Jeśli już dojrzałeś do wymiany sprężyny pod swój ciężar zainwestuj nieco więcej w progresywną, na pewno zobaczysz różnicę! Zmiany setingu to dopiero kolejny krok.
Ta sprężyna dla większości modeli KTM przeznaczona jest dla kierowcy o ciężarze powyżej 95kG, dokładnie należy sprawdzić dla wybranego modelu
2020-03-11
Specyficzne kody
Nowy produkt